Wednesday, August 30, 2006

Det var som katten, både fika och lunch på samma dag

Det är bara till att sätta ett kryss i taket! Jag måste säga att jag fick en bra avslutning på mina sex månader inom Landstinget Halland. Tänka sig att sista dagen var väldigt lugn och behaglig. Dessutom fick jag både blommor och en present från mina trevliga arbetskamrater. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Sådant värmer verkligen! Tack igen (om ni läser detta någongång)!!! Nu börjar ännu ett nytt kapitel i mitt liv. Vilodag imorgon (fast tandläkaren väntar redan kl. 8) sedan är det fullt engagemang och ett gott humör som gäller. Ängelholm, here I come! Snytpappret är nu bara ett minne blott. Jag känner mig ready for some action! Bara så alla vet så har jag inte så mycket irritation inom mig en dag som denna. Känner mig faktiskt ganska harmonisk.
En sak måste jag dock ta upp, som en kommentar till en av mina länkar. Min åsikt är att det inte är ok för alla läkare att kalla sig doktorer. Det är faktiskt en väldigt fin titel som borde användas av dem som har doktorerat i något akademiskt ämne. En nyutbildad läkare som till exempel gör sin AT eller jobbar som underläkare och ibland inte ens kan ordinera ett dropp borde inte få kalla sig doktor! Detta gäller alla som inte har doktorerat! Om man nu använder ordet doktor för att det bara hänger med sedan gamla tider och används i vardagligt tal, så borde man inte få skriva förkortningen och titeln "Dr" före läkarens namn. Läkare ska kallas för läkare och inget annat, precis som sjuksköterskor ska kallas för sjuksköterskor och inget annat! Så skönt.. Nu fick jag ur mig det. Härmed väntar en god natts sömn och lite mys med Videomix-Cajsa.

No comments: