Sunday, December 06, 2009

Sista månaden på det goda livet

Nu är det snart jul igen! Det här blir andra julen, som jag kan fira på normalt sett. Inget jobb i sikte förrän om en månad. Då är det dags att komma ut i yrkeslivet igen. Jag ser inte alls fram emot det. Okej. Det ska bli kul att få träffa mina kollegor lite mer igen och visst ska det bli kul att få lite andra sorters utmaningar, men jag känner inte alls samma engagemang för mitt arbete, som jag gjorde förut. Jag hoppas att lusten kommer tillbaka, när jag väl är på plats igen. Jag tror att den gör det ändå.

Igår var min kära syster här och det blev lussebullsbak. Vilken tid det tog, men sen blev det klart till slut. Vet inte om jag är helt nöjd med smaken på bullarna, men det var faktiskt första gången jag testade att baka "själv". Inget bränt i alla fall! På kvällen hade vi tre mysiga bybor på besök och det blev en sen kväll! Som tur var sov lilla W lite längre än vanligt på morgonkvisten, så jag klagar inte. Ikväll är det dags för en stadstur med några av den kvinnliga delen av befolkningen här i byn. Det ser jag verkligen fram emot!

1 comment:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

De ser väldigt goda ut i alla fall :) kram