Thursday, November 19, 2009

En tuff brud?

Vår Cajsa är väldigt tuff på ytan. Så fort hon ser en katt i trädgården har hon som mål att jaga bort den och gärna sätta tänderna i den. Det verkar i alla fall så när hon springer iväg. Hon har i och för sig aldrig lyckats fånga någon och hon är dessutom duktig på att stanna innanför tomtgränsen. När vi är ute på promenad och har henne i koppel brukar hon få gå nära katterna vi går förbi, men då kommer hennes fega jag fram. Hon vågar helt enkelt inte gå för nära. Grannen har sedan en tid tillbaka en liten katt, som är riktigt tuff. Jag vet inte om det är en tjej eller kille, men hon eller han kommer gärna och hälsar på och är inte ett dugg rädd för Cajsa. Jag lyckades fånga det hela på bild en morgon, då vi skulle ut på promenad.

1 comment:

Nina said...

VIVECA!!! DU HAR GJORT MIN DAG! Vad SUPERGLAD jag blev över dina fina ord ang min blogg. Det är precis min önskan, att få folk att tänka till. Å man behöver absolut inte hålla med om allt.
Hoppas du vill bidra med dina åsikter lite då å då.
Ha en trevlig kväll!