Tuesday, July 14, 2009

Två år!

Idag firar jag och maken två års bröllopsdag. För två år sedan klockan tolv gick jag fram till honom, med tårfyllda ögon och en förväntansfull känsla i hela kroppen. Jag minns att hela jag skakade, så att jag inte kunde stå stilla. Jag har faktiskt minnesluckor från vigseln, men jag var ju där. Det minns jag. Den dagen var den absolut lyckligaste i mitt liv. Dagen då lilla W kom är ju en helt annan lycka, som inte går att jämföra med något annat, så klart!

Ikväll ska vi i alla fall ut och äta på samma ställe som förra året, nämligen på Fridolfs i Halmstad. Jag minns vad jag hade på mig förra året, eftersom maken tog en bild på mig med lilla magen putandes ut under klänningen jag hade på mig. Hittar inte den bilden, nu bara...

Ikväll blir det nog en jättesöt blommig klänning, som jag har lånat av syster.
Bilden ovan är lånad från Kapp Ahl

Till den blir det förmodligen svarta glansiga leggings och mina nya snyggoskor! Jag har dessutom testat en mascara, som funkar jättebra till mina torra linsögon. Det är Kanebos 38-grader! Skulle förmodligen ha funkat jättebra på bröllopet med, men den vattenfasta mascaran jag hade då var jag nöjd med. Verkar som att mina ögon har blivit känsligare sedan dess. Jag har även provat en ny concealer, som jag blev tipsad om på Eva-salongen. Jag har ju använt Touche Eclat från YSL hur länge som helst nu, men den har börjat lägga sig som smulor under ögonen och det ser inte så snyggt ut. Nya inköpet kommer från danska märket "Nilens Jord" och jag är riktigt nöjd än så länge. Priset är dessutom halva priset jämfört med min förra concealer!


Bilderna ovan är lånade från Nilens Jord och Söderfin

2 comments:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning said...

Hej hopp :) Jag hoppas att ni hade en fin dag tillsammans :) Här hos oss är det varmt och skönt. Jag bara tar det lungt, sover mycket, solar och äter gott! KRAM

Anonymous said...

Hej o Grattis till 2-årsfirandet!Hur har du det? När ska du börja jobb igen? Längesen jag läste din blogg. Hör gärna av dej.
Kram. Fd. jobbarkompisen Marianne