Sunday, November 26, 2006

En goda vänners helg

ligger man efter igen. Har hunnit komma hem från Polen, börjat jobba och haft en ledig helg till. Till Polen åker jag gärna igen. Resan var verkligen prisvärd och shoppingen likaså. Vi shoppade i en megastor galleria som bestod av tre våningar. Hittade en kappa (som jag hade hoppats på) i en affär som hette promod. (Bilden här intill med min kappa är hämtad på www.promod.com)
Hade kunnat köpa hur mycket som helst där, men min tunna plånbok satte som vanligt stopp för det hela. Hittade även en annan butik utanför gallerian som hette FAMA. Där sålde de både kläder, väskor och skor mestadels av ett märke vid namn PRINZ som visst är italienskt (kunde dock inte hitta det på nätet). Även där hade jag kunnat köpa jättemycket men fick nöja mig med en kofta och en väska. Väskan påminner nog till viss del om ett visst annat märke tror jag. Jag behövde ju egentligen inte fler väskor, men det kan ju alltid vara bra att ha lite omväxling. Till exempel så har man ju inte bara två par strumpor.
Visserligen hade man hunnit tvätta det ena paret medan man använder det andra paret, men så funkar det ju inte.. Så därför är jag en väska rikare.
min väska
Luella Bartley´s "Giselle-Bag"
Den här helgen har varit helt underbar måste jag säga. Både fredags- och lördagskvällen tillbringades med goda vänner, god mat och dryck (läs rödvin så klart). Lugna kvällar men ack så trevligt. Nästa helg blir det jobb för hela slanten, men innan jag vet ordet av så är det dags för rödvin igen.

No comments: