Sunday, November 12, 2006

80-tals tema

Vad tiden rinner iväg. Det var verkligen länge sedan jag skrev ett inlägg sist. Har faktiskt inte haft något kul att dela med mig av. Just nu känns det som att livet bara består av mat och jobb. Typ. Skulle jobbat hela den här helgen egentligen, men jag tog semester idag så det blev bara fredag och lördag som tillbringades på jobbet. Var på en riktigt trevlig fest ute i skogen igår. Det var 80-tals tema. Det var verkligen kul att se hur vissa hade ansträngt sig ordentligt för att se ut som kvarlevor från 80-talet. Själv var jag inte så inne på maskeradtema. Jag nöjde mig med några piffiga detaljer; ett svart brett 80-tals skärp som satt fin-fint i midjan, svarta stora örhängen av modellen ringar samt armband av modellen ringar i färgen svart och silver. Det fanns till och med en tjej som hade lyckats komma i sina jeans från när hon gick i sexan. Med sådana där vita insydda tygsträck längs med benen på sidorna och stentvättade, lagom fluffiga med hög midja. Sen var det en del pilotglasögon och palestinasjalar också. Tjejerna hade nog det lättast att hitta något att ha på sig. Snapsvisor blev det en del och det där häftet innehöll även lite kul fakta om 80-talet. Visste inte att post-it lappar kom 1981 (om jag minns rätt). Hur klarade man sig innan dess??? Fick också lite hjälp på traven att minnas vilka grejer man hade då. Jag samlade bland annat på gem i alla möjliga färger, hade doftpennor och doftsuddigum. "Mina vänner" böcker var ju också populärt. Himla rolig flash back kväll!

No comments: